Ο καθηγητής John Elliott είναι Ομότιμος Καθηγητής Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο του East Anglia, Ηνωμένο Βασίλειο και ιδρυτικό μέλος και πρώην διευθυντής του διεθνούς φήμης Κέντρου Εφαρμοσμένης Έρευνας στην Εκπαίδευση (CARE) στην UEA. Υπηρέτησε, επίσης, ως Κοσμήτορας της Παιδείας από το 1992 έως το 1995.
Είναι γνωστός διεθνώς για το ρόλο του στην ανάπτυξη της θεωρίας και της πρακτικής της έρευνας δράσης στα πλαίσια της διδακτέας ύλης και της ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Είναι πρώην πρόεδρος της Βρετανικής Εκπαιδευτικής Έρευνας (1989-1990), και, πιο πρόσφατα, Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ένωσης Σπουδών (Wals). Για μια δεκαετία ήταν παιδαγωγικός σύμβουλος στο πρόγραμμα του ΟΟΣΑ με θέμα «Περιβάλλον και πρωτοβουλίες των σχολείων» (1989 – 1998). Από το 2001-2007 διετέλεσε μέλος του Norfolk Learning and Skills Council και συμμετείχε στην αναθεώρηση 14-19 διάταξη σε όλη τη χώρα, μετά την οποία έγινε εκπρόσωπος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την στρατηγική του Ομίλου 14-19 Norfolk. Επιπλέον, ο John Elliott ήταν στο παρελθόν συμβουλευτικός καθηγητής στο Χονγκ Κονγκ Institute of Education (2001-2006), και σύμβουλος στην κυβέρνηση του Χονγκ Κονγκ για την στρατηγική ανάπτυξη των μεταρρυθμίσεων του προγράμματος σπουδών. Παλαιότερα, ήταν Επισκέπτης Καθηγητής στο Manchester Metropolitan University και επίτιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Sheffield, τώρα είναι επισκέπτης καθηγητής στη σχολή Τεχνών και Ανθρωπιστικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Campus Suffolk (UCS).

Ο καθηγητής Elliott είναι Μέλος της Βασιλικής Εταιρείας Τεχνών (FRSA) και το 2009 εξελέγη από την Ανατολική Περιφέρεια Μέλος στο νέο formed Fellow ship Συμβούλιο. Στη συνέχεια επανεξελέγη ως  μέλος «επικρατείας»του Συμβουλίου μέχρι το 2014. Μέχρι τον Ιούλιο του 2014 ανέλαβε την πρωτοβουλία και συγκάλεσε το Φόρουμ Μελών για την Εκπαίδευση του Νόργουιτς, σε συνεργασία με το Κοινοτικό Γραφείο του Πανεπιστημίου  (πρώην CUE EAST) και το κοινοτικό ραδιοφωνικό σταθμό Future. Το φόρουμ πραγματοποιεί επί του παρόντος έρευνα σχετικά με τους παράγοντες που διαμορφώνουν την κοινότητα των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων στο Νόργουιτς, και έχει λάβει στήριξη από την RSA Catalyst Fund.

Ο καθηγητής Elliott ήταν επίτιμος διδάκτορας στο Institute of Education στο Χονγκ Κονγκ (2002), το Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (2003), και το Πανεπιστήμιο του Γιονκόπινγκ (2014). Είναι μέλος της Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών (FAcSS). Επιπλέον, ο καθηγητής Elliott υπήρξε τακτικός συμμετέχων όλα αυτά τα χρόνια στην συμβούλιο επιρροής του Cambridge. Το συνέδριο αυτό έχει τακτικές συναντήσεις για να επανεξετάσει την κατάσταση της τέχνης και να σφυρηλατήσει νέες κατευθύνσεις. Ο καθηγητής Elliott με Saville Kushner συγκάλεσε το τελευταίο συνέδριο τον Ιούλιο του 2004, στο St Edmunds College, Cambridge.
Ο John Elliott έχει επίσης μια μακρά ιστορία στη συμμετοχή του σε διοικητικά όργανα του σχολείου, είτε ως τοπική αυτοδιοίκηση, ως γονέας ή ως εκπρόσωπος της τοπικής κοινότητας. Μέχρι πρόσφατα, ήταν διοικητής κοινότητας της Εθνικής Σχολής ευκαιριών και το εκπροσώπησε στο διοικητικό όργανο της Kett Sixth Form Consortium που συμμετείχε. Σε εθνικό επίπεδο, ο Καθηγητής Elliot διαδραματίζει ενεργό ρόλο στον επηρεασμό της πολιτικής κοινότητας μέσα από την εμπλοκή του με την νέα ομάδα Vision, ένα εκπαιδευτικό think-tank που ασχολείται συστηματικά με ζητήματα πολιτικής με τους υπουργούς και τους Δημοσίους Υπαλλήλους.