Ευρωπαϊκά
Η ΕΑΔΑΠ από το 1996 έως σήμερα έχει συμμετάσχει στα εξής ευρωπαϊκά προγράμματα:
- Πρόγραμμα BIC (Bullying in institutional care – Εκφοβισμός στις Δομές Ιδρυμάτων)
- Πρόγραμμα Health για δημιουργία διευρωπαϊκού δικτύου με τίτλο “Equity Action”
- Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθηση / Leonardo da Vinci / Μεταφορά Καινοτομίας
- Πρόγραμμα CoRe (Competence Requirements in Early Childhood Education and Care)
- Lifelong Learning Programme/Leonardo da Vinci/Mobility
- Σωκράτης/Grundtvig 2
- Σωκράτης/Grundtvig 2
- Σωκράτης/Grundtvig 2
- Leonardo Da Vinci
- Leonardo Da Vinci
Επιμορφωτικά
Τα επιμορφωτικά προγράμματα της ΕΑΔΑΠ βασίζονται στη μεθοδολογία Synergy. Η μαθησιακή διαδικασία των συμμετεχόντων ολοκληρώνεται μέσα από θεωρητική ανάλυση, βιωματικά εργαστήρια και πρακτικές εφαρμογές στο χώρο εργασίας.
- Μέντωρ, εκπαίδευση ενηλίκων και ενδοσχολική επιμόρφωση
- Εκπαίδευση εμψυχωτών, σχεδιασμός και εμψύχωση προγραμμάτων για παιδιά
- Διαπολιτισμικός διάλογος, δραστηριότητες ενηλίκων στη διαπολιτισμική επικοινωνία για τη συνύπαρξη σε μία πολυπολιτισμική κοινωνία
- Ας ακούσουμε τα μικρά παιδιά, διαφορετικοί τρόποι έκφρασης των παιδιών και πρακτικές ενεργητικής ακρόασης
- Προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης (ΠΕΕΠ)
- Αίσωπος
- Πυραμιδικό σχήμα επιμόρφωσης
- Συντονίζω-Υποστηρίζω-Πλαισιώνω
- Στέκι
- Συμμετέχω – Σχεδιάζω – Συμφωνώ
- Ρυθμιστική αυτοαξιολόγηση
- Μεταβατικές στιγμές στη σχολική ζωή
- Οδηγώντας δυναμικές ομάδες
- Το βαλιτσάκι της Κατερίνας
Ερευνητικά
Θεωρώντας ότι η έρευνα συμβάλλει στην πληρέστερη γνώση του εκπαιδευτικού χώρου αλλά και στη διαμόρφωση νέων παιδαγωγικών μεθόδων, η ΕΑΔΑΠ διεξάγει ή/ και υποστηρίζει την πραγματοποίηση ερευνών. Συγκεκριμένα, από το 1992 έως σήμερα έχει υλοποιήσει αυτόνομα ή σε συνεργασία με φορείς τις παρακάτω έρευνες:
- «Ανάλυση-Αξιολόγηση δεδομένων των νεότερων εξελίξεων της Παιδαγωγικής Επιστήμης στην Προσχολική αγωγή και των επιπτώσεών τους στην οργάνωση και λειτουργία του Δ.Β.Α….» (2011-2012)
- Erato: Το οπτικοακουστικό υλικό ως εργαλείο ανάλυσης των καινοτόμων παιδαγωγικών πρακτικών στη διαπολιτισμική αγωγή (2007-2009)
- Διερεύνηση μορφών υποστήριξης και πλαισίωσης των εργαστηριακών μαθημάτων. Μια αξιολογική έρευνα (2005-2006)
- Σχολικός Σύμβουλος και Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Διερεύνηση αποτελεσματικών μορφών πλαισίωσης και υποστήριξης των σχολικών μονάδων προσχολικής ηλικίας (2005-2008)
- Αξιολογική έρευνα ενδοσχολικής επιμόρφωσης – Δέκα χρόνια Synergy (ΕΑΔΑΠ 2004)
- Μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό (2001-2004)
- Ανάπτυξη δραστηριοτήτων φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο (2001-2005)
- Αίσωπος: Διερεύνηση διαπολιτισμικής παιδαγωγικής προσέγγισης σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον (ΕΑΔΑΠ 1999-2005)
- Démultiplier un dispositif de formation innovant pour les encadrants des professionnels de la petite enfance (1998-2000)
- Construction d’un référentiel pour l’encadrement et la formation des professionnels de la petite enfance (1996-1998)
- Σχέσεις μεταξύ προσχολικών θεσμών και οικογενειών (σε συνεργασία με το IEDPE, 1994)
- Ο ρόλος των εκπαιδευτικών καινοτομιών στην καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας (σε συνεργασία με το IEDPE, 1993)
- Το νέο σύστημα πρακτικής κατάρτισης των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και οι επιπτώσεις στα νηπιαγωγεία της Αλεξανδρούπολης (1993)
- Ανάλυση και επιμόρφωση σε καινοτόμες μεθόδους στην εκπαίδευση (σε συνεργασία με IEDPE, 1992-1995)
- Διερεύνηση μιας διαδικασίας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής (1992)
- Επιμόρφωση και καινοτομίες στην προσχολική αγωγή (1991-1993)
- Η ένταξη παιδιών με ειδικές ανάγκες προσχολικής ηλικίας σε κοινούς παιδικούς σταθμούς: οι αντιλήψεις των παιδαγωγών (1991)