“Δημιουργία μεθοδολογίας για την πλαισίωση και την επιμόρφωση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας”, LEONARDO DA VINCI (σε συνεργασία με Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία, Κροατία, Πορτογαλία, 1996-1998). Ο στόχος του προγράμματος ήταν να μελετήσει τις αρμοδιότητες των στελεχών (σχολικοί σύμβουλοι, συντονιστές, διοικητικοί υπάλληλοι) στην προσχολική αγωγή, και τις στρατηγικές που υιοθετούν, έτσι ώστε να υποστηρίζουν, να πλαισιώνουν και να συνοδεύουν καινοτόμες δράσεις των παιδαγωγών, για τη βελτίωση των συνθηκών στους προσχολικούς θεσμούς. Για την επίτευξη του στόχου μελετήθηκαν οι ήδη υπάρχουσες παιδαγωγικές τεχνικές και εφαρμόστηκαν νέες σε διάφορες χώρες της Ευρώπης (Βέλγιο, Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Κροατία, Πορτογαλία). Η συστηματική επικοινωνία με τους εταίρους οι οποίοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα συνέβαλε αποφασιστικά στην ανάδειξη των χαρακτηριστικών ενός αποτελεσματικού συντονισμού. Τα αποτελέσματα του προγράμματος είναι: α) μία έκθεση, η οποία δημοσιεύθηκε με θέμα “Impulser, accompagner, coordonner. Une formation européenne à l’encadrement des professionnels de la petite enfance” (Προωθώ, συνοδεύω, συντονίζω. Μια ευρωπαϊκή επιμόρφωση για την πλαισίωση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας) και αφορά στη μελέτη που διεξήγαγε χωριστά η κάθε χώρα, καθώς και στα τελικά συμπεράσματα της έρευνας (IEDPE, 1998), β) Η δημιουργία ενός Οδηγού Μεθοδολογίας με τίτλο “Τα στάδια, το πλαίσιο, οι κατευθυντήριες γραμμές” (IEDPE, 2001).